Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Känslosvall ??

Av Jimmy Andersson - 24 april 2017 19:28

Hantering av en tung känslomässig förlust , hur går det till egentligen ?
Antagligen olika från person till person , själv har jag nog en förmåga att stoppa huvudet i sanden trycka bort o bara försöka glömma ? Vill helst inte känna , antagligen hör detta ihop men tuffa år i ungdomen ? (Inte den som gnäller över uppväxt) har nog aldrig velat känna på det som måste hanteras !!!!

Har stiligt strulat fightats o druckit o när det gällt ansvar har jag alltid stuckit men det är väl på tiden att växa upp kanske?

Förlusten av något som var väldigt värdefullt för mig var ett faktum för några år sedan och jag har ännu inte kunnat att bearbeta detta och kommer aldrig att kunna göra det heller , vissa dagar e det givetvis lättare men andra perioder känns det oerhört tungt även om jag har världens mest stöttande fru som står vid min sida i vått o torrt !

Ordspråket säger bättre fly än illa fäkta men i detta fallet gäller det nog att fäktas oavsett hur många matschema jag förlorar .

Att gå och bära på en sorg utan. Att bearbeta denna utan bara trycka undan och skjuta på framtiden kan ställa till med läskiga saker i både själ o känsloliv det är sagt med erfarenhet och är bara fel på så många olika nivåer , medveten om det men oförmögen att ta tag i det ,
Att ändra mig kommer kräva arbete jag vet det


Kom hem min underbara dotter pappa älskar dig ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmy Andersson - 26 juli 2017 22:53

Då var det dax mina vänner att ta tag i o göra det jag fruktar mest ......att gå av underhållsbehandlingen. jag har använt mig av subutex under snart ett år för att underlätta det drogfria livet! Jag skall inte ljuga och säga att stigen varit spikr...

Av Jimmy Andersson - 24 april 2017 15:58

Hur kan det vara att folk alltid har en förmåga att försöka smyga med saker ? Om det är så att man har ett behov av att smyga , gömma och undanhålla så måste det ju vara så att antingen befinner du dej bland folk du inte vill ha i ditt liv eller så v...

Av Jimmy Andersson - 21 april 2017 08:25


Ibland blir jag förundrad över hur folk tänker , fungerar och framförallt agerar? Vad har man ut av att förstöra för andra ? Trycka ner o splittra en hel famil,,,,,, Mot alla odds lever jag med min underbara sambo i en stilla liten "förort" i Skåne...

Av Jimmy Andersson - 20 april 2017 09:44

Var igång och bloggade frenetiskt för ett par år sedan men sedan dess så har det hänt massor ( WWW.nykter1.bloggplatsen.se ) Händer massor i mitt liv /eller har hänt rättare sagt just nu har vi det lugnt min familj o jag ! Det finns så sjuka männ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards