Alla inlägg den 26 juli 2017

Av Jimmy Andersson - 26 juli 2017 22:53

Då var det dax mina vänner att ta tag i o göra det jag fruktar mest ......att gå av underhållsbehandlingen.

jag har använt mig av subutex under snart ett år för att underlätta det drogfria livet! Jag skall inte ljuga och säga att stigen varit spikrak utan vägbulor men kampen har varit lättare och antagligen är medecinen anledningen till att jag inte dött i en överdos redan då mitt missbruk varit omfattande och mycket destruktivt. Att kliva av skiten är läskigt av 2anledningar!!!!! kampen vardagliga kampen för att motstå giftet kommer bli jävligt tuff och jag e medveten om att jag kommer att få kämpa tills knivarna blir vita både för att stå emot och även med mitt humör och bemötande av folk i min närhet för utan substanser i kroppen har jag en tendens att bli lätt irriterad och på gränsen  till otrevlig på grund av att jag konstant går med en känsla av saknad men även en stark konstant oro och av erfarenhet vet jag att mina panikångest attacker blir tätare och kraftigare samtidigt som den depressiva sidan av min bipolära sjukdom gör sig kraftigare påmind med tätare intervaller o bara det e en kamp i sig   Och med missbruk i bakgrunden får man ej tillgång till de medicinerna som råder bot på detta.     2:jag är livrädd för att bli abstinent för besluten jag tar i dom stunderna är oftast sikte så bra som dom verkar i stunden dom dyker upp och kan lätt leda mig tillbaka i ett fullt missbruk igen,men fan heller jag har beställt mig för o klara det eftersom jag tröttnat på de dåliga grejerna som följer med denna sorts medecinering, det skapar ofta konflikter i mina nära relationer och håller på att ordagrant slita sönder mitt förhållande med den kvinna jag planerat att leva mitt liv med och att hela tiden behöva ljuga för hennes vänner för att dölja medecineringen är ett arbete i sig och på sätt o vis så blir det att jag kan därför inte vara jag men jag e den jag e så egentligen så kan jag inte lära känna folk på riktigt eftersom jag hela tiden måste tänka mig för o dölja en stor del av mitt liv för min omgivning!

jag tar idag 12mg /dag och kommer att försöka sänka dosen mellan 2-4mg i veckan beroende på hur jag kommer reagera på det fysiska planet? Börjar nedtrappningen imorgon med att sänka 2mg och planen de närmsta månaderna ärr att isolera mig med familjen försöka jobba och träna som ett svin så det är med viss oro och med många tankar jag kryper ner med min kvinna i sängen idag men det e bara att hålla fokus o hoppas att omgivningen står ut med mig närmsta tiden och ni får hänga med på resan via bloggen då jag lovar att ta de med på resan......så med andra ord säger jag ett fundersamt god natt och på återseende/ajm


hatten av för nattens barn

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards